Saturday, January 14, 2017

Retreat KAMI...Sg.Lasir,Kenyir.

Hari ke 2...!

  Peserta dikejutkan dari lena mimpi seawal jam 4.30 pagi untuk berqiam dan tahajjud sehingga waktu subuh.Selepas solat subuh berjamaah,dihidangkan kuliah subuh oleh pengarah program, Nazmi Ghazali.



Selepas sarapan pagi aktiviti penerangan teknik-teknik penulisan berita disampaikan oleh Editor Harakah,Wan Nordin Wan Yaakub.Banyak input berguna yang diterangkan oleh beliau.






Tengah hari makan disediakan oleh muslimat yang bertugas.Menu nasi putih berlauk ikan bakar ,budu dan ulam disediakan untuk mengalas perut peserta.






Selepas makan tengah hari aktiviti ditangguhkan untuk solat qasar dan jamak serta rehat.Peserta diberi kebebasan untuk menikmati keindahan dan kedinginan air terjun Lasir.Peluang ini diambil untuk berendam dan mandi manda sepuas hati.






Selepas acara bebas,peserta dibahagikan kepada 7 kumpulan dan diberi beberapa tugasan untuk membuat liputan berita semasa.Peserta menempuh denai,jalan licin dan jambatan gantung untuk mencari objek cerita yang menarik.







Selesai tugasan mencari objek berita,peserta terus membuat suntingan berita ringkas.Setiap berita perlu dipersembahkan dalan bentuk slideshow untuk penilaian Editor Harakah. Tiga berita terbaik akan menerima hadiah hamper sumbangan penganjur program.





  
Selesai program retreat hari kedua...semua peserta kepenatan tak terhingga!!!

Adiosss...Graciasss...!!!




No comments:

Post a Comment